De ANWB zet tot en met zondag maximaal wegenwachten in vanwege de verwachte hittegolf. De organisatie meldt ongeveer 10 procent meer pechgevallen dan normaal, vooral door kapotte accu's, oververhitte auto's en kapotte banden. Een woordvoerder zegt dat het spannend wordt hoe het verkeer de komende dagen zal reageren, mede door de oplopende temperaturen.