Wout Weghorst heeft een tweejarig contract getekend bij FC Twente, waarmee hij Ajax verruilt voor de club uit Enschede. De 33-jarige spits, die momenteel met het Nederlands elftal actief is op het WK 2026, bevestigde de overstap op 27 juni 2026.
Weghorst, 52-voudig international uit Borne, noemde de transfer "bijzonder" in een verklaring. De deal maakte een einde aan maandenlange speculaties over zijn terugkeer naar de club waar hij eerder in zijn carrière speelde.
FC Twente sprak van een "buitenkans". Weghorst zal zich na het WK bij zijn nieuwe teamgenoten voegen, waar Oranje actief is in de knock-outfase.






