Max Verstappen eindigde op 28 juni 2026 als derde in de Grand Prix van Oostenrijk op de Red Bull Ring. De Red Bull-coureur sprak van zijn eerste serieuze kans dit seizoen om voor de overwinning te vechten. Vanaf P5 startte hij knokte hij zich naar voren, met een fel duel tegen Lewis Hamilton.

Verstappen noemde de race een keerpunt. “Het was de eerste keer dit seizoen dat ik écht het gevoel had dat ik kon vechten voor de zege. Dat is wel echt een goed teken,” zei hij. De Nederlander reed in een verbeterde RB22, die hij omschreef als de best geprepareerde Red Bull van het seizoen.

Ferrari domineerde de race: Lewis Hamilton behaalde zijn eerste zege voor de Scuderia na zijn overstap. Mercedes was de grootmacht in 2026, maar in Spielberg blonk Verstappen uit met gevechten tegen zijn voormalige rivaal. Het publiek genoot van de ouderwetse robbertjes.

Verstappens sterke optreden is een opsteker voor Red Bull, dat eerder moeite had met het tempo. Hoewel hij niet won, wijzen de prestaties op een mogelijke comeback. De verbeterde snelheid en vechtlust van Verstappen doen vermoeden dat hij in de komende races weer mee kan doen om de overwinning.