Radiopresentatoren Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte verlaten na acht jaar NPO Radio 2 en stappen over naar Radio 10. Vanaf 1 september nemen zij de ochtendshow over van Gordon en Froukje de Both. Talpa maakte de wijziging maandag bekend en benoemde Roodbeen tevens tot radio director van Radio 10.
Roodbeen en Kijk in de Vegte kregen veel reacties op hun vertrek. Roodbeen vertelde in hun laatste uitzending op Radio 2 dat de berichten 'lief, maar soms ook verontrustend' waren. Gordon en De Both reageerden dinsdagochtend in hun eigen show op het nieuws. Ze noemden het 'heel jammer' dat ze moeten stoppen, maar gaven toe dat de luistercijfers tegenvielen.
'De cijfers zijn om te janken', aldus het duo. De overstap volgt op aanhoudende luisterdalingen bij Radio 10.
