De politie in Oss heeft woensdagochtend 24 juni 2026 een hond gered uit een oververhitte auto op een woonboulevard in de Brabantse plaats. Het dier zat opgesloten in een voertuig terwijl de eigenaar boodschappen deed.
Volgens de politie verklaarde de eigenaar dat hij 'maar tien minuten' weg was geweest. De autoriteiten grepen in nadat meldingen binnenkwamen over het dier dat in nood verkeerde door de hitte.
De hond werd veilig uit de auto gehaald. Verdere details over een mogelijke straf voor de eigenaar of de toestand van de hond zijn nog niet bekendgemaakt. Het incident benadrukt dat het achterlaten van huisdieren in hete auto's zelfs voor korte tijd dodelijk kan zijn.


