Pinkpop 2026 is zondagavond na een zinderend hete dag ten einde gekomen met optredens van Foo Fighters en Yungblud, die een afgeladen vol festivalveld trokken. Eerder op de dag startte Bente een moshpit en werd de muziek van Limburg gevierd. Foo Fighters, voor de vierde keer headliner op het festival, leverde een degelijke en professionele rockshow af, door critici vergeleken met een Nokia 3310: betrouwbaar, niet kapot te krijgen en een tikje ouderwets.

Ondanks de hitte eindigde het festival op een positieve noot met enthousiaste publieksparticipatie.