Een jongen van één jaar is vrijdagavond 26 juni 2026 alleen achtergebleven in een gesloten kinderdagopvang in Schiedam, nadat medewerkers naar huis waren gegaan zonder te merken dat het kind nog binnen was. De ouders troffen de deuren op slot aan en schakelden de politie in om hun kind uit het gebouw te halen.

Volgens lokale berichten was het kind in slaap gevallen en per ongeluk vergeten toen de opvang sloot. De ouders arriveerden om hun zoon op te halen, maar vonden een donker en afgesloten pand. Uit angst voor zijn veiligheid belden ze onmiddellijk de politie.

Agenten arriveerden ter plaatse en wisten het gebouw binnen te komen, waar ze de peuter ongedeerd maar slapend aantroffen. Het kind werd kort daarna herenigd met zijn ouders. Het incident heeft een onderzoek ingesteld door de directie van de opvang.

De twee medewerkers die verantwoordelijk waren voor het sluiten van de crèche zijn voorlopig vrijgesteld van hun werkzaamheden in afwachting van een intern onderzoek. De directie betuigde spijt over het incident en verklaarde volledig mee te werken aan het onderzoek om dergelijke voorvallen in de toekomst te voorkomen.