Een kuifmangabey die ontsnapte uit Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek is dit weekend vijf of zes keer gezien, maar laat zich nog steeds niet vangen. Het dier verblijft in het Brabantse dorp Esbeek, hemelsbreed ongeveer vijf kilometer van het park, en ziet er kerngezond uit.
De aap ontsnapte vorige week, mogelijk door een gracht over te zwemmen, en trok daarna richting Esbeek. Anke Thaels zag de mangabey deze week bij het uitlaten van haar Duitse herder bij Oranjebond in Esbeek. Het park heeft meerdere meldingen uit die omgeving gekregen.
General manager Rens Willemsen hoopt dat het koelere weer volgende week de vangkansen vergroot. De kuifmangabey is een schuwe apensoort uit regenwouden in Congo en Angola en is niet gevaarlijk voor mensen.
Beekse Bergen roept mensen op om bij een waarneming een WhatsApp-bericht met de locatie te sturen.






