De Londense metro heeft te kampen met extreme hitte, waardoor ambtenaren reizigers adviseren om de metro alleen te gebruiken als het echt noodzakelijk is. Er wordt gemeld dat passagiers flauwvallen door de hoge temperaturen in de tunnels en stations.

Het ontbreken van airconditioning is een belangrijke factor, omdat de tunnels te smal zijn om de benodigde apparatuur te plaatsen. Op warme dagen wordt het ondergrondse netwerk ondraaglijk heet, wat reizen oncomfortabel en voor sommige reizigers mogelijk gevaarlijk maakt.

Het advies komt terwijl hittegolven de stad blijven treffen, en forensen wordt aangeraden om alternatief vervoer te overwegen of niet-essentiële ritten uit te stellen. De situatie benadrukt de verouderde infrastructuur van het oudste metronetwerk ter wereld.