De ongeslagen zwaargewicht wereldkampioen Oleksandr Usyk heeft aangekondigd dat hij zijn WBC-, WBA- en IBF-titels zal opgeven. De Oekraïner benadrukte dat dit besluit niet betekent dat hij stopt met boksen.
De 39-jarige zei dat hij een “weloverwogen” keuze had gemaakt om de riemen in te leveren, en noemde het een stap die “nieuwe mogelijkheden” zou openen. Usyk verklaarde: “Ik verlaat de sport niet … ik heb nog mijn laatste dans.”
Usyk, die nog ongeslagen is in zijn professionele carrière, heeft nog niet gespecificeerd wat zijn volgende stap in het boksen zal zijn. Het opgeven van alle drie de grote zwaargewichttitels maakt de weg vrij voor andere kanshebbers in de divisie.






