Nederland heeft op 28 juni 2026 twee gouden medailles gewonnen op de wereldbeker roeien in het Zwitserse Luzern. Benthe Boonstra en Roos de Jong zegevierden in de dubbeltwee voor vrouwen, voor twee boten uit de Verenigde Staten. De Holland Acht won bij de mannen, voor Groot-Brittannië en Australië.
De successen zijn een vervolg op de sterke vorm van de Nederlandse roeiers, die vorige maand ook al goud pakten in de Holland Acht op de wereldbeker in Sevilla.





