Nathan Aké heeft aangegeven dat hij kan leven met een reserverol bij het Nederlands elftal, na een seizoen met weinig speeltijd bij Manchester City. De 31-jarige verdediger mocht in de laatste groepswedstrijd tegen Tunesië (3-1 winst) vanaf het begin meedoen, omdat bondscoach Ronald Koeman Micky van de Ven op de bank hield.

Van de Ven kreeg in het openingsduel tegen Japan een gele kaart en zou bij een volgende gele kaart tegen Tunesië geschorst zijn voor de zestiende finales tegen Marokko. Koeman koos er daarom voor hem te sparen, waardoor Aké zijn eerste basisplaats van het toernooi kreeg.

Aké speelde het seizoen 2025-26 weinig bij Manchester City en kwam slechts in een handvol wedstrijden in actie. Hij gaf aan dat zijn beperkte rol op clubniveau het logisch maakte dat hij bij Oranje als reservediende fungeert.