Op 26 juni 2026 heeft minister Thierry Aartsen (Werk en Participatie, VVD) werkgevers opgeroepen om hun personeel niet te verplichten naar het werk te komen tijdens de aanhoudende hitte. Hij vraagt hen coulant te zijn en stelt dat veel werkgevers dat al zijn.
"Ik vraag hen coulant te zijn," zei Aartsen. Hij voegde eraan toe dat werknemers vooral aan zichzelf moeten denken: "Als je je er niet comfortabel bij voelt, hoef je van deze minister niet naar het werk te komen."





