Een kuifmangabey is afgelopen weekend ontsnapt uit Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Het park bevestigde de vermissing dinsdag en benadrukte dat het dier niet gevaarlijk is voor mensen of huisdieren.
De aap werd dinsdagochtend vroeg gespot in het nabijgelegen Esbeek door Anke Thaels, die haar Duitse herder Luc uitliet. Hoewel ze schrok, vertelde Thaels dat het dier ontspannen was en zelfs dichtbij kwam voordat het zich terugtrok.
Het park, uitgebaat door Libéma, gaf aan dat het zoeken wordt bemoeilijkt door de grootte van de omgeving. De kuifmangabey komt van nature voor in regenwouden in Congo en Angola.

