Dinsdagmorgen hebben honderden mensen in Leeuwarden afscheid genomen van de 5-jarige Jelte de Haan. Buurtbewoners, ouders en kinderen van zijn school en andere betrokkenen stonden in stilte langs de route toen de rouwstoet passeerde. Een aanwezige zei: 'Ik wilde er gewoon bij zijn,' waarmee hij de behoefte van de gemeenschap om steun te betuigen verwoordde.

De grote opkomst toont de diepe impact die het overlijden van het jonge kind op de stad heeft. De sfeer was er een van stille rouw en saamhorigheid.