Op 24 juni 2026 zorgde een hittegolf voor verkeersopstoppingen op de M25. De ambulancedienst meldde dat zij moeite had om patiënten met hittegerelateerde klachten te bereiken.

De extreme temperaturen leidden tot lange files, waarbij voertuigen urenlang vaststonden. Hulpdiensten ondervonden problemen om door het vastgelopen verkeer te komen voor medische spoedgevallen.

De ambulancedienst benadrukte de uitdaging om mensen in nood te helpen, omdat de hitte gezondheidsproblemen verergerde. Autoriteiten adviseerden automobilisten om niet-essentiële reizen te vermijden en water mee te nemen.