Femke Broeders-Bol heeft op 28 juni 2026 bij de Diamond League in Parijs een tijd van 1 minuut en 55,60 seconden gelopen op de 800 meter. Daarmee eindigde ze als tweede en bleef ze slechts zes honderdsten boven het Nederlands record van Ellen van Langen (1.55,54), waarmee Van Langen in 1992 olympisch goud won in Barcelona.
De Zwitserse Audrey Werro won de race in 1.53,80. Werro had vooraf aangekondigd het wereldrecord van Jarmila Kratochvílová uit 1983 (1.53,28) aan te willen vallen, maar bleef een halve seconde boven die tijd. Tempomaakster Myrte van der Schoot had de opdracht meegekregen om onder wereldrecordschema te starten.
Broeders-Bol, die dit jaar is overgestapt van de 400 meter en 400 horden naar de 800 meter, zei over de wedstrijd: „Racen tegen Audrey en Keely (Hodgkinson, olympisch kampioen) is de beste manier om deze nieuwe afstand te ontdekken. Het is leuk, ik voel me een beetje als een junior.” Het was haar derde openluchtrace op de 800 meter en haar debuut in de Diamond League op deze afstand.





