Emma Raducanu heeft bevestigd dat ze van plan is om maandag haar eersterondepartij op Wimbledon te spelen, ondanks een beenblessure die haar voorbereiding verstoorde. De 23-jarige Britse nummer één en 30e reekshoofd staat om 13:00 uur Britse tijd op de baan tegen de Kroatische Antonia Ruzic op Court One.
De fitheid van Raducanu werd in twijfel getrokken nadat ze woensdag met een beschermende laars werd gezien en donderdag en vrijdag niet kon trainen vanwege wat vermoedelijk een scheenbeenprobleem is. De winnares van de US Open 2021 testte zaterdag haar fitheid met een rustige sessie van een uur, maar brak een oefenset met Anna Kalinskaya voortijdig af.
Tijdens haar voorbereidende persconferentie op zondag zei Raducanu dat ze er alles aan zou doen om klaar te zijn. "Ik ga alles doen met mijn team op het gebied van behandeling, en dat is het huidige plan. Dat is het plan nu, om te spelen," zei ze.
Raducanu onthulde dat ze met het probleem kampt sinds het einde van het gravelseizoen, na haar terugkeer van een rustperiode van twee maanden vanwege een postvirale ziekte. De blessure verergerde na haar finaleplek op het toernooi van Queen's Club eerder deze maand. Ze zei dat ze bereid is om zich op Wimbledon meer in te spannen dan op enig ander toernooi: "Er zijn bepaalde toernooien waarvoor je bereid bent meer te doen, meer risico te nemen. Voor mij is Wimbledon dat natuurlijk."






