Eindhovenaar Hein Meurs heeft zich kritisch uitgelaten over de aanstaande wereldkampioenschappen voetbal in Qatar en de Verenigde Staten. In een opiniestuk in het Eindhovens Dagblad van 24 juni 2026 stelt hij dat het voetbal wordt misbruikt voor politieke en commerciële doeleinden.

Meurs zegt dat de opeenvolgende WK's in Qatar en de VS veel afbreuk doen aan zijn liefde voor de sport. Hij roept op tot meer kritiek op de manier waarop het voetbal wordt 'misbruikt' en vindt dat fans en media harder moeten optreden tegen de corrumpering van het spel.

Zijn uitspraken voegen zich bij het bredere debat over de integriteit van het internationale voetbalbestuur. Meurs hoopt dat zijn oproep leidt tot een kritischer houding ten opzichte van de organisatie van grote toernooien.