De eerste ronde van de gesprekken tussen de Verenigde Staten en Iran is afgerond in Zwitserland. Beide partijen zijn overeengekomen de onderlinge strijd te staken en de aanvallen in Libanon te beëindigen. Ondanks de overeenkomst blijft de regio onrustig. Berichten over nieuwe escalaties in het Midden-Oosten zetten het vredesproces onder druk.
Het Iraanse team is inmiddels vertrokken uit Zwitserland. De technische gesprekken zullen worden voortgezet om het staakt-het-vuren te versterken en de onderliggende problemen aan te pakken.


