Voor de derde keer in twee weken tijd hebben inbrekers toegeslagen bij de NoordwestGroep in Steenwijk. Ze hebben bijna al het tuingereedschap meegenomen, waardoor het werk voor bijna 125 mensen stil komt te liggen. De daders ramden een hek, forceerden sloten en pakten een auto vol met de gestolen spullen.

Directeur Arjen Mol zegt dat de klap hard aankomt, maar dat het ergste is dat de medewerkers nu niet kunnen werken. De inbraak is de laatste in een reeks gericht op de instelling, die werk biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

De politie onderzoekt de inbraak en zoekt getuigen. Het bedrijf bekijkt de schade en overweegt extra beveiligingsmaatregelen om verdere incidenten te voorkomen.