Het ministerie van Defensie en de vakbonden hebben een akkoord bereikt over loonsverhogingen voor defensiepersoneel. De salarissen stijgen op 1 september 2026 met 6,5 procent, gevolgd door een extra verhoging van 2 procent begin 2028, zo maakte staatssecretaris Derk Boswijk (Defensie, CDA) op 25 juni 2026 bekend.
Daarnaast worden de vergoedingen voor missies en onregelmatige arbeid verhoogd. De loonstijgingen maken deel uit van bredere inspanningen om defensiebanen aantrekkelijker te maken, te midden van personeelstekorten en toegenomen operationele eisen.
De vakbonden hebben het akkoord verwelkomd na maanden van onderhandelingen. De verhogingen moeten defensiesalarissen beter in lijn brengen met de civiele sector en de veeleisende aard van de militaire dienst erkennen.





