Inwoners van Moerdijk zijn op 25 juni 2026 massaal naar de Tweede Kamer gekomen om het debat over de toekomst van hun dorp bij te wonen. Het dorp moet mogelijk wijken voor industrie- en energieprojecten, maar er is nog geen definitief besluit genomen.
Ook na het debat blijven de inwoners in onzekerheid achter. Het uitblijven van duidelijkheid zorgt voor spanning in de gemeenschap; een bewoner zegt er slapeloze nachten van te hebben.
Het debat was bedoeld om duidelijkheid te scheppen over de geplande sloop van Moerdijk voor de aanleg van industrie- en energieprojecten. Er werden echter geen concrete stappen gezet richting een definitief besluit, waardoor de onzekerheid voor de inwoners aanhoudt.






