Hugo de Jonge, commissaris van de Koning in Zeeland en voormalig zorgminister, heeft aangegeven in 'zekere zin' uit te kijken naar zijn verklaring voor de parlementaire enquêtecommissie naar de coronacrisis. Hij is uitgenodigd om op 10 juli en 3 september verantwoording af te leggen over de genomen beslissingen tijdens de pandemie.
De Jonge benadrukte dat er lessen kunnen worden getrokken voor toekomstige crises, of het nu een nieuwe pandemie betreft of iets heel anders. Hij wees erop dat dit niet de laatste crisis zal zijn die het land zal treffen.



