Columniste Angela de Jong stelt dat het veelgeprezen opruimen van stadions door Japanse voetbalfans niets meer is dan een uitgekiende mediashow. In haar column, gepubliceerd in verschillende regionale kranten, noemt ze het een 'mediashow' en waarschuwt ze tegen het klakkeloos bewonderen van dergelijk gedrag.
Ze verwijst naar een vergelijkbaar voorbeeld dichter bij huis, zonder dit verder toe te lichten. De column relativeert de romantische blik op de opruimacties van Japanse fans. De Jong plaatst een kritische kanttekening bij de anders zo positieve berichtgeving over Japanse supporters tijdens internationale toernooien.

