Tennislegende Chris Evert heeft bekendgemaakt dat ze voor de derde keer is getroffen door eierstokkanker. De 71-jarige Amerikaanse liet op sociale media weten dat ze in het weekend CT- en PET-scans heeft ondergaan en al een operatie heeft gehad als eerste stap in de behandeling. De komende weken begint ze met chemotherapie. Ze zal dit jaar niet naar Wimbledon gaan en de komende maanden een stapje terug doen wat betreft professionele verplichtingen om zich op haar gezondheid te concentreren.

Evert kreeg in 2022 voor het eerst eierstokkanker, waarna de ziekte eind 2023 terugkeerde. In haar verklaring noemde ze eierstokkanker ‘meedogenloos’, maar blijft ze optimistisch en vastberaden om de strijd voort te zetten. Ze bedankte haar medisch team, familie, vrienden en iedereen die haar met vriendelijkheid en aanmoedigingen heeft gesteund.

Evert, die 18 Grandslam-titels in het enkelspel won, wordt beschouwd als een van de grootste tennissters aller tijden. Haar aankondiging heeft veel steunbetuigingen uit de sportwereld opgeroepen.