Het openbaar vervoer in Amsterdam rijdt sinds 10.00 uur op 24 juni 2026 weer volgens de dienstregeling, na een staking die alle metro-, tram- en busdiensten tot 08.00 uur stillegde. Een woordvoerder van het GVB meldde dat de hervatting sneller verliep dan verwacht; eerder werd uitgegaan van herstel rond het middaguur.
De staking, die voor 08.00 uur begon, legde het openbaar vervoer volledig plat tijdens de ochtendspits, waardoor reizigers met grote vertragingen te maken kregen. Het GVB had gewaarschuwd dat het tot de middag kon duren voordat alles normaal zou rijden, maar herstelwerkzaamheden of dienstregelingsaanpassingen waren eerder afgerond.
Vanaf 10.00 uur reden alle lijnen weer normaal. Het GVB bood excuses aan voor het ongemak als gevolg van de staking, die deel uitmaakte van een breder arbeidsconflict. Het bedrijf adviseerde reizigers om live updates in de gaten te houden voor eventuele restvertragingen.


