Het openbaar vervoer in Amsterdam rijdt sinds 10.00 uur op 24 juni 2026 weer volgens de dienstregeling, zo laat vervoerder GVB weten. De hervatting kwam eerder dan aanvankelijk verwacht; GVB had eerder aangegeven tot het middaguur nodig te hebben om de normale dienst te herstellen.
Tot 08.00 uur reden er geen metro's, trams en bussen in de stad als gevolg van een staking in het openbaar vervoer. GVB gaf geen verdere details over de staking of het aantal getroffen reizigers.


